Soğuk havalar ve akciğerlerimiz açısından alacağımız önlemler!

Soğuk havalar ve akciğerlerimiz açısından alacağımız önlemler:

Soğuk hava, semptomlarınızın alevlenmesini tetikleyebilir ve sizi hastalıklara karşı daha savunmasız hale getirebilir. Ama bu kış ciğerlerinize bakmak için yapabileceğiniz birçok şey var.

Soğuk algınlığı veya gribe yakalanmaktan kaçının

Sıcak kalmak önemlidir.

Hava yollarına ve ciğerlerinize iyi bakın.

Soğuk algınlığı veya gribe yakalanmaktan kaçının;

Soğuk algınlığı veya başka bir enfeksiyon kapmak, semptomlarınızı daha da kötüleştirir veya mevcut hastalığınızı alevlendirir.

Eğer üşütürseniz, daha da kötüleşen belirtilere dikkat edin. Nefes nefese kalırsanız ya da

öksürmeye başlarsanız ne yapacağınızı bildiğinizden emin olun. Kötüleşirsen kiminle temas

kuracağını bildiğinden emin ol.

Kendini iyi hissetmiyor musun? Beklemeyin!..

Kendinizi iyi hissetmiyorsanız veya belirtilerinizin kötüye gittiğini hissediyorsanız, kişisel planınızı takip edin(astım kontrol planı). * Veya daha ciddi hale gelmeden önce eczacınızdan, doktorunuzdan veya hemşirenizden tavsiye alın.

 

Kendi kendine daha iyi olacağınız diye beklemeyin – en kısa sürede dr’a başvurun.

* Uzun süreli bir akciğer rahatsızlığınız varsa, kendi kendini yönetme planınız olmalıdır. Eğer

böyle bir kişileştirilmiş planınız yoksa, doktorunuzla ya da hemşirenizle bir tane oluşturmak hakkında konuşun.

Grip aşısı olun…

Grip, özellikle akciğer rahatsızlığıyla yaşıyorsanız, sizin ciddi bir hastalık olabilir. Bu nedenle 65 yaş üzerindeki insanlar ücretsiz grip aşısı olabilmektedir. Bugün doktorunuza veya eczanenize danışın. Grip aşısı olmanız, hastaneye yatmanız riskini azaltır.

Tek seferlik bir anti-pnömoni aşısı yaptırın!..(zatürre aşısı)

KOAH, bronşektazi veya pulmoner fibroz gibi uzun süreli bir akciğer rahatsızlığınız varsa önerilir.

Yapabilirseniz, soğuk algınlığı semptomları olan kişilerle temastan kaçının

Soğuk algınlığı ve grip çok kolay yayılır. Çocuklar ve torunların enfeksiyonlarını yenmesi çok

kolaydır. Eğer torunlarınızda soğuk alınlığı varsa camdan onlara sallamak en iyisidir! Bu zor

olabilir, özellikle çocuklardan okula giderken bakmaları isteniyorsa, hasta olmadıkları için, ancak kendi sağlığınıza dikkat etmeniz önemlidir.

Arkadaşlarınıza soğuk algınlığı veya nezle ziyareti olursa sizi özellikle kötü bir fikir olduğunu söylemeyi unutmayın – arkadaşlarınız ne kadar iyi olursa olsun.

Enfeksiyonları yakalama ve yayma riskini azaltmak için bazı diğer ipuçları:

öksürürken veya hapşırırken ağzınızı ve burnunuzu bir bezle örtün ve etrafınızdaki diğer insanları da aynı şeyi yapmaya teşvik edin mikropların yayılmasını azaltmak öksürükle ve sekresyonla kirlenmiş Mendilleri mümkün olan en kısa sürede atmak çok önemlidir.

Ellerinizi düzenli olarak yıkayınız ya da dışarıdaysanız, bir el temizleyici jel kullanın.

Sıcak kalmak

Evinizi sıcak tutun

Evinizi en az 18 ° C’ye ısıtın. Oturma odanızın gün boyunca biraz daha sıcak olmasını tercih edebilirsiniz

özellikle:

soğuk hissetmek veya üşümek ten kaçının. Soğuk havanın alevlenmeyi tetikleyebileceğini herkes bilir.

Mümkünse, ev nemi azaltmaya yardımcı olmak için evinizi her gün 10 dakika havalandırın. Eviniz nemliyse, ondan kurtulmaya çalışın. Yoğunlaşma ve nemli koşullar, özellikle de görünür bir küf varsa, akciğer rahatsızlığı olan kişiler için kötü olabilir.

Kış aylarında gece, yatak odanızı bu sıcaklıkta tutmak ve sıcak gece kıyafetleri giymek iyi bir fikirdir. Yatak odanızın penceresini kış geceleri kapalı tutun. Soğuk havada nefes almak solunum yolu enfeksiyonu riskini artırabilir.

Soğuk olduğunda kat kat giyinerek sıcak kalmaya çalışın. Kat kat giyinmek ılık havayı bir kalın bir giysiden daha iyi muhafaza eder. Termal iç çamaşırı, yünlü taytlar ve çoraplarla birlikte çok faydalı olabilir. Elde bir battaniye veya şal bulundurun.

Odalarınızın sıcaklığını kontrol etmek için okunması kolay bir termometre kullanın, böylece sizin için en iyi sıcaklığı öğrenin.

Aktif kalmak!…

Vücut ısısı oluşturmak için olabildiğince aktif kalmaya çalışın. Kalk, dolaş ve biraz egzersiz yapmayı dene. O zaman daha iyi hissedeceksin. İçerideyken, bir saatten fazla bir süre hareketsiz oturmamaya çalışın. Sandalye egzersizleri, sıcak ve aktif kalmanın iyi bir yoludur. Tekerlekli sandalye kullanıyorsanız yapabileceğiniz bazı aktiviteler de vardır.

Soğuk havalarda dışarı çıkmaktan endişeleniyorsanız, birinden sizi kontrol etmesini isteyin.

Hava yollarına ve ciğerlerine iyi bak.

Sigarayı bırakmak için destek alın. Sigarayı bırakmak, kış sağlığınız için yapabileceğiniz en iyi şeydir. Şimdi en iyi zamandır, çünkü kış göğüs enfeksiyonları, kalp krizi ve felç gibi komplikasyon riskinde bir artış sağlar.

Yerel bir sigara bırakma servisinin desteğiyle iyi durumda bırakma olasılığınız daha yüksek.

Alabileceğiniz yardımı alın…

Evden dışarda…

Dışarı çıkmadan önce hava durumunu kontrol edin. Sizin için çok soğuk veya rüzgarlıysa veya kendinizi iyi hissetmiyorsanız veya nefes almakta zorlanıyorsanız, evde kalın ve kendinizi sıcak tutun.

Rahatlatıcı bir inhalatörünüz varsa, dışarı çıkmadan yarım saat önce kullanmayı deneyin.

Rahatlatıcı ilacınızı yanınıza alın, çünkü soğuk hava solunum yollarınızı sıkılaştırır, bu da nefes almanızı zorlaştırır.

Soluduğunuz havanın ısınmasına yardımcı olacağından, ağzınız yerine burnunuzdan nefes almaya çalışın.

Ağzınızı kaplayan bir başlık veya eşarp giyerek ciğerlerinizi ve solunum yollarınızı koruyun.

Mümkünse pürüzsüz bir malzeme kullanmak en iyisidir.

Önceden planlayın ve stoklayın

Akciğer rahatsızlığınız varsa, sağlık uzmanınızla durumunuzu yönetmenize yardımcı olacak bir plan üzerinde anlaşmanız önemlidir. Bu, belirtileriniz alevlenirse ne yapılması ve kiminle temas kurması gerektiğini içermelidir. Öyleyse, sağlık uzmanınızla görüşün.

Ayrıca acil durumlar için evde bazı ilaçlar bulundurmanızı önerebilirler. Her birini ne zaman

kullanmaya başlamanız gerektiğinden emin olun. Bu tedaviye başladıktan sonraki iki gün içinde doktorunuza geri dönüş yapmalısınız. İyileşmediğiniz takdirde doktorunuza veya hemşirenize söyleyin. Belirtileriniz şiddetlenirse, doktorunuzla temasa geçin veya bekleyemeyeceğinizi düşünüyorsanız acili arayın. Enfeksiyonlara hafta sonları veya resmi tatillerde yakalandığınızda doktorunuzla temasa geçmek veya bir reçete almak daha zor olabilir.

Bir planınız yoksa ve belirtileriniz alevlenirse, derhal yardım alın. Doktorunuzdan bir randevu alın ve onları göremiyorsanız acil’i arayın. Belirtileriniz normalden çok daha kötüyse, ambulans çağırın. Aramak için fazla nefesiniz yetmiyorsa , sizin yerinize araması için birini bulun.

Göğüs enfeksiyonunun belirtileri ortaya çıktığında kullanmak için evde tutabileceğiniz bir ilaç reçetesi hakkında doktorunuza danışın.

Evde ilaçlarınız varsa, sizi kış aylarında idare edebilmesi için kullanım tarihlerini kontrol edin.

Acil durum ilacınızı alırsanız, sağlık uzmanınıza bu tedaviyi başlattığınızı ve reçetelendiği şekilde

kullandığınızı söyleyin. Bir alevlenmeden sonra, inceleme için sağlık uzmanınızla temasa geçin ve tekrarlayan bir reçete isteyin.